måndag 12 november 2007

Lägger upp lite bilder.

På lite saker som jag gjort, en del har legat ett par veckor o en del har jag precis gjort.

Idag har vi röjt i vår lilla "skrubb" (vi bor på nederrvåning och har därför en extra skrubb för att grannens trappa går över skrubben) Jättebra!

Så nu är det i ordning där med. Har slängt en hel del skit. Så nu har vi gjort om en hel del i här i lägenheten med små billiga medel. Röjde ju Walthers rum häromdagen o möblerade om och för ett par veckor sen fick jag min lilla pysselhörna. Så det är så skönt o börja få lite fint omkring sig.

Åter till bilderna:

En skissutmaning jag antog på http://www.svenskscrapbooking.se/. Det blev en LO på Walther som sover sött ett halvår gammal. Har som Titel "Det vackraste" och som text "...jag vet är att se dig när du sover. Här råder stilla frid och jag glömmer både rum och tid" Ser lite naket ut, men så blir det när tiden är knapp och man inte har så mkt grejer att arbeta med.
Grattiskort till min styvsysters pojk som fyller 11 på onsdag. (tyvärr fick insidan av kortet fel färg när jag fotade) Har använt ett enfärgat lila papper som jag vikt o skurit till så kortet får formatet 15 cm*15 cm sen har jag gjort egna mallar till ettorna och sen klippt ut dessa i ett mönstrat papper av märket "Impressions" och sen klistrat upp på kortet med några 3d-kuddar. och sen klippte jag ut ett par stjärnor från pappret också och limmade fast dessa bredvid ettorna. Försökte stämpla en hel text med mina stämplar men vissa bokstäver blev dåliga hur jag än försökte så jag tog de bästa och klippte med mönstersaxen runt om varje bokstav och satte fast dom 1 och 1 med en 3d kudde under. På insidan har jag använt samma gula enfärgade papper som till bokstäverna och klippte ut i lite olika former. en tog jag och satte fast med ytterligare 3dkuddar och så vek jag en skjorta av en 20-lapp så gåsen blev som en slips och sen tejpade jag fast den på den gula lappen. De andra lapparna krev jag lite hälsningar på och klistrade fast. Jag är nöjd. Även om det ser ut o vara väldigt "nybörjare" men jag är ju nybörjare.

Här är en LO till min kusin om min kusin. Har manipulerat ansiktena på bilderna då min moster inte tillät att jag laupp bilder på Beatrice. Men LOn var ajg så nöjd med att jag valde o lägga upp... allting går o lösa...

Det var allt för mig för en stund.
Jo förresten. Ikväll innan jag sticker till damklubben ska jag till Annika en sväng. Varorna som vi beställde från http://www.franticstamper.com/ förra helgen. Skojskoj:-) Jag beställde bla mer 3Dkuddar, limpenna, stämplar, stämpeldynor, brads mm. Gick på typ 380kr med frakten! Det kallar jag fynd. Det kommer från USA. Så frakten är ju dyrare men vi delade på frakten o då vart det inte såå dyrt. Såå nu väntar jag lika ivrigt som ett litet barn på julafton! Haha. Bara 2 1/2 timma kvar tills min väntan är över *fniss*

Nope ska ta o göra lite mer nytta nu. kram

2 kommentarer:

Lisbet sa...

Fina LO´s du har gjort. kanon

Tina sa...

Vilket fint grattiskort du gjort till 11 åringen !