lördag 8 december 2007

Jag vann!

Kan inte fatta att jag gjorde det så snyggt var väl inte kortet?? Jag och en tjej till vann Kortmakeriets Julutmaning. man skulle ju göra ett julkort i otraditionella färger. Vinsten är att man får pryda kortmakeriets hemsida ett tag. Den andra tjejen pryder from nu och jag pryder från och med nästa helg. Kulkul:-) Mitt bidrag finns här i bloggen i ett inlägg från den 30 november.

Inatt gjorde jag klart min allra första BoM. Det var en utmaning från Svensk Scrapbooking om traditioner. Mitt bidrag handlar om en tradition som vi hade på en skola jag gick Stengärde. Varje 1a advent åkte vi till Polen och delade ut julklappar på bland annat ett barnhem strax utanför Warszawa.
Text på min BoM :
"TRADITIONER
RESORNA TILL POLEN
Vid advent under åren 96, 97, 98 och 2002 var jag med Stengärde och Beng-Åke öhgren i Polen. Vi fick bo med barnen på Elisabethsystrarnas Barnhem i Otwock strax utanför Warszawa. Det var en tradition som Bengt-Åke hade och som han förde över till skolan på Stengärde. Det var jättekul att få åka med till Polen. En tradition som jag gärna skulle ha bibehålligt. Det jag aldrig kommer att glömma och som jag saknar är alla nunnorna på barnhemmet. Särskilt siostro (syster) Filomena)
Vi hade med oss presenter till barnen på barnhemmet men även till människor som bodde på en gammal nedsliten camping strax intill barnhemmet. "

Varje advent de senaste åren samt den 6 december då människorna i Polen firar St Nicolaus går ett antal extra tankar just till barnen och Nunnorna i Ottwock (uttalas Ottwotsk).

Nu ska jag se på "Svensson Svensson" med mina älskade pojkar!
kramar!

3 kommentarer:

Marie sa...

jättegrattis till dig, så skoj!

sari sa...

tjohooo!! Stort grattis till dig!!!!

Ilus sa...

Gillar hur du fått med mycket journaling på din LO! Jag tycker att det är svår!

/Ilus