fredag 14 december 2007

Luciatåg och handgjorda kort!

Idag har jag varit sååå trött efter gårdagen. Men jag och Walther pallrade oss iväg till stan med farmor o fixa lite ärenden och sen gick farmor hem och jag pratade med ett par kompisar på stan. Sen vid 15-tiden gick Walther och jag till familjecentralen. 15,45 hade vi samling, det var ju deras årliga luciatåg idag. Walther var pepparkaksgubbe... sååå söööt! Familjecentralen ligger i samma hus som vårdcentralen så vi fick gå dit och sjunga ett par sånger med barnen också. Det var riktigt uppskattat. Peter och farmor kom till familjecentralen och tittade på luciatåget också. Det var så mysigt. Fina sånger med.

Efteråt så handlade vi lite och sen följde vi med farmor hem så åt vi lite tomtegröt hos farmor och en gick vi hem. Här hemma har jag gjort två julkort eller det ena var en kombination tack och julkort till dagis. Med små söta ekorrar. Passar så bra för Walthers dagis heter "Förskolan Ekorren"

Ett sött kort till Walthers dagis!
Ett kort till farmors väninna, ska sätta på ett band oxå.
Jag och min lille pepparkaksgubbe på luciatåg! Mörka bilder, Peter vet inte riktigt hur man ställer in mörker på våran kamera...

mer luciabilder finns i strax familjens hemsideblogg: den är lösenordsskyddad så maila mig om ni vill ha lösen dit.

1 kommentar:

zornitsa sa...

vilka fina kort... jag undrar ang blommorna i bakgrunden på kortet längst upp... är det ett papper eller har du stämplat eller?? Mycket fint!