onsdag 5 december 2007

Maskning!

Idag har jag varit hemma hos Annika o stämplat upp lite olika motiv, hÄnglar, Magnolia m.m. Hon lärde mig även att maska. Hade aldrig prova på detta innan, var jätteskojj ju. Så nu kan jag det med. Har för er som inte vet riktigt vad det är gjort en enkel liten fotoserie som visar detta.
1. Stämpla ditt motiv på ett kladdpapper
2. Klipp sedan ut konturerna
3. Stämpla ditt motiv igen på ett annat papper (det du ska ha hela ditt motiv på)

4. Lägg din mask (utklippt motiv) på det stämplade motivet.

5. Stämpla ditt "nya" motiv lite snett upp mot höger av ditt första motiv som du har maskat.6. Bravo! Två stämplar som ser ut som ett (mitt motiv blev halvbra här på bild)

7. Gör nu om Steg 4-5 fastdu stämplar nu snett upp mot vänster istället för höger och vips har du tre motiv som ser ut som ett enda motiv. Nu blev mitt motiv inte alls så bra, lite kladd, men jag gjorde den lite snabbt. Lycka till!

Nu ska jag se på riskförlossningar på Tv4 fakta... jag älskar sjukhusprogram...

1 kommentar:

jezzza sa...

åh vad kul att kunna det ! det måsta jag pröva ! :) bra sida du har kan jag länka vidare till dig från min ? :) fick ju massa tips här inne! ;)