onsdag 9 januari 2008

Lite nytt material

Jag har fått lite nytt i min brevlåda idag. bla en PIF från Ilus *tack*, en paket brads från Ritva på Kortmakeriet *tack* och så eyelets jag köpte av en tjej. Såå nöjd med alltihop.

Har varit hos Annika o skapat lite idag igen. Blev ett härligt kort till Peters syrra som fyller 25 den 28 januari. Försökte att scanna det just, men vår scanner o dator vill itne samarbeta för tillfället, det funkade häromdagen o nu funkar det inte... vette 17 va det är för fel...*tjura*

Nåja, fotade det sålänge... det får duga. Är iaf nöjd med kortet. Har även gått o blivit kär.... kär i Annika groda..*asg* Nästa scrapbookinginvestering blir en groda!! jag ska ha en Cuttlebug, så enkelt är det. Har räknat på vår ekonomi lite... ser ljusare ut igen.

På måndag sak ajg börja plugga för jag lyckades komma in på sjuksköterskeprogrammet på högskolan i skövde! känns toppen. Stod som reserv i första urvalet men kom in i andra urvalet! Yippie! Så jag får ju bidrag lån+ barntillägg. Sen kommer jag att jobba kvar på jobbet där jag är timvik, de ville att ajg skulle jobba 1 dag + ev 1 kväll/vecka! ger inte mkt pengar men lite extra fickpengar iaf. Så jag o Peter har pratat ikväll och jag ska få köpa en Cuttlebug! jippie!
har ju provat Annikas idag o blev tokförälskad i den! Helkul juh! Har gjort grejer till lite kort genom sånna där embossing-grejer i Cuttlebugen!!! Såå snyggt. har lite grejer till mina alla hjärtans dagkort, födelsedagskort m.m. Nice, Nice, Nice!!

Pif från ILUS

Brads från Ritva på kortmakeriet

Åsas kort: cremegult cardstock, en stämpel med notsystem, jag har stämplat på en bit cardstock och sen rivit kanterna och chalkat kanterna. Stansade även ut lite noter med "grodan" och sen en siffrorna. Stansade ut en vågig cirkel med en punch och chalkade, bokstäverna är från min egen stans. Blomman fick jag i en Pif. jag är så nöjd med kortet

3 kommentarer:

Landstoken sa...

Tjusigt kort!
Tack för titten
Hälsningar
Helena

sari sa...

kortet blev kanon snyggt!!

Birgitta sa...

Hej! Jättefint kort! JAg blev avundsjuk på noterna!!!! hihi!
Ha en skön helg! KRAM Birgitta