tisdag 22 januari 2008

Tagit mig en scrapkväll...

Efter 8 timmars effektivt pluggande i skolans bibliotek... vi satt ett gäng på 5 tjejer och läste en bok och gjorde sedan uppgifter till ett inlämningsarbete vi ska göra som ska vara inne på onsdag nästa vecka. Blev klar med moment A (den tyngsta delen) imorgon efter föreläsningen ska vi övergå till moment B.

Ikväll orkade jag bara inte packa upp böckerna ur väskan utan de fick ligga kvar, jag tog mig en scrapkväll! Gjorde klart Peters syrras födelsedagspresent, samt en LO till om min o Ruths resa till Lanzarote förra året.

Har lagt in ett bar bilder på vårat akvarium... hmm... vi köpte 6 fiskar i fredags. 5 st Ballongmolly och 1 algätare. Men algätaren dog. Ett par av Ballongmollyna var lite tjocka om magen och det sa tjejen i djur affären att det var nog troligen ungar på G.... mkt riktigt igår kom det några yngel och idag ahr det kommit en drös till med yngel... jag trodde absolut på att fiskar lägger ägg, men inte dessa, de födde levande ungar. De är sååå söta... fick ett par yngel på bild... de har växt bra bara på dessa 2 dagar. Ingen som vill ha några ballongmolly om några veckor? Hihi....

Men nu ska jag sova. Ska upp tidigt imorgon. Typ vid 6-tiden!

Lanzarote mä Ruth 2007 - Enkel Lo, inte en massa krux och snabbt gick det typ 25-30 minuter.

Till Åsa, den är inte så blek som den ser ut... fotona är blekta då ajg skrev ut dem på våran dator... men annars så är inte LO så blek, oxå en enkel Lo utan krux.

Våra fina Ballongmolly-yngel
Vårt söta akvarium med får vackra Ballongmollys...



1 kommentar:

Karin sa...

Haha, just som jag skulle till att skriva en rad här i din blogg så plingade det till i mailen - du skrev hos mig samtidigt! :D Du har alldeles rätt, min bror har läst läkarprogrammet och jag hade inte nån sprudlande fantasi så jag gick in på samma bana... :P Roligt att du tyckte om korten, det värmer!

Men nu, anledningen till att jag var här från början. - Vilka härliga LO's du gjort! Jag tycker om när de är lite enklare och avskalade, utan krux som du själv skrev. Semesterbilderna var dessutom riktigt fina, du måste ha en bra kamera!

Fortsatt lycka till med pluggandet!

Nattinatt.