lördag 22 mars 2008

GLAD PÅSK!

I tisdags skulle jag och Walther åka upp till en kompis som bor en bit utanför stan. Och på vägen ut till henne så fick jag sladd på bilen och for av vägen ner i ett dike. Tog mig ur själv, men fick hjälp med att lyfta ur Walther, tjejen som hjälpte mig sa att jag inte fick ta ur han själv. Och tacksam är jag nu för det. För jag har så ont i rygg, nacke och i höger axel och arm. Varit hos dr och fått reda på att det är en kraftig sträckning i rygg, nack och axelmuskulaturen. Fick medicin och salva som allt som allt gick på 421kr!! bara tabletterna gick på 344kr för 30st! och så läkarkostnaden 120kr men det tar jag på försäkringen.
Jag som skulle vart med på cybercropen på scrappiz i helgen. Blir inget med det. Snabbscrappa en LO igår samt ett kort till kortmakeriets marsswapp. Temat var "M" alltså man skulle göra ett kort på temat "M" tex mörklblått, morot, mus, muuuu m.m. blev ett mörklblått morotskort i miniformat och jag skulle skicka till Marianne... bara "M" ju.. kulkul... men ett så enkelt o litet kort var jobbigt o göra med värken! Usch! . Gubben jobbar och jag är är ensam.
Mamma o hennes gubbe o hans syster kommer sen också och är här en sväng. Just nu är Walther mutad med chips och läsk och Emil i Lönneberga! hihi...

Morotskort


En Lo till Ruth på 60 årsdagen imorgon... Titeln skrivet i guld var inget vidare snyggt men det får duga... hon är ju vår guldtjej så... texten är "va ha du under blusen Ruth?" (Skriver hela texten under alla bilder)

Förresten vill ni sen en urgullig påskkärring??

Walther va påskkärring när vi åkte till min pappa på kalas igår!

Borsta tänderna är viktigt innan man åker iväg till blåkulla eller var det till morfar vi skulle??


Vi växte upp tillsammans lilla Ruth och jag, åren gick och plötsligt så en vacker dag; då såg jag någonting jag aldrig sett förut det var nå’t under blusen som puta ut.

Vad har du under blusen Ruth? Vad är det där som putar ut? Det har jag aldrig sett förut! Vad har du under blusen Ruth?

Ja, åren blåste vidare i snabbare takt, men jag hade aldrig prövat på nå’n kärleksattack, men Ruth och jag, vi gifte oss i en dag i april, på bröllopsnatten frågade jag henne en gång till.

Vad har du under blusen Ruth? Vad är det där som putar ut? Det har jag aldrig sett förut! Vad har du under blusen Ruth?

På natten fick jag reda på vad hon gömde för mig, vad tror ni jag fick se, jo kan du tänka dig. Då såg jag någonting jag aldrig sett förut, när hon tog av sig blusen, ja, då tittar dom ut.

Vad har du under blusen Ruth? Vad är det där som putar ut? Det har jag aldrig sett förut! Vad har du under blusen Ruth?

Nu vet jag vad du gömde Ruth

Så fort jag såg dom välla ut

Då gav jag upp ett glädjetjut

Åh, kom fram ur garderoben Ruth

Åh, kom fram ur garderoben Ruth

Jä, jä, kom fram ur garderoben Rut

Kom fram ur garderoben Ruth Ruth Ruth

Kom fram ur garderoben Ruth

Vad har du under blusen Ruth? Vad är det där som putar ut? Det har jag aldrig sett förut! Vad har du under blusen Ruth?


1 kommentar:

jezzza sa...

otäckt med sladden ! tur att det inte blev allvarligare än det blev ! hoppas ni hade en bra påskhelg iallafall....

kram