onsdag 5 mars 2008

Lite kort och nyklippt!

Idag har jag varit flitig. Var hos Annika från ca 9,20-15-tiden och gjorde några kort och framförallt hittade inspiration. Tack Annika för all hjälp. Blev ett kort till en 60-åring, ett till en 50åring och ett till min käre pappa som fyller 47 den 20e mars. Sen fick jag lite tips på hur jag ska utforma inbjudningskorten till Åsa och Emils bröllop. Har pratat med bruden ikväll och hon tyckte det lät bra med mitt förslag. Hon ville inte ha för stora kort så min ide med ca 10*15 cm lät bra sa hon. Då blir det 3 kort på ett cardstock. Hon ville inte ha vita utan lite ljust beiga kort och det lät riktigt vettigt. Har gjort en skiss i pain (finns nedan) dock väldigt enkel... svårt och få med detaljer.

Vid 15,30 var jag hos Gittan på Gittans klippstuga och fick håret avkapat en bra bit! Bilbevis nedan *peka nedåt* Nöjd nu med håret. Ska dit igen den 7 maj och klippa mig, så jag blir fin till farmors 70årskalas.

Fick förresten ett bubbelkuvert hem igår med mina promarkerpennor från scrapaddicted. Och idag fick jag ett paket ifrån Hildas Rum med lite smått och gott i.


Kort till pappa. Va såå coolt med magnolias stämpel "edvin" snyggt med snickarbyxor och så den fräcka kepsen. (pappa ser sån ut typ när han jobbar) Har även stämplat och färglagt bänken från Magnolia och sedan fäst med 3dkuddar. Edvin är också fäst med 3Dkuddar. Har använt en vit botten (cardstock), ett ljusblått cardstock som jag embossat i Annikas CB (dots nånting hette embossingdiesen). Har även stansat ut Jonny med mitt fina "Hippie Chick"alfabet jag köpte för 500kr av Annika. Sen har jag tagit en smal bit mörkt papper med struktur och satt på det embossade pappret,och sedan monterat Edvin, bänken och bokstäverna. har chalkat det embossade pappret med mörkblå memoriesdyna.

Kort till Ruth som fyller 60 år. Har även här använt vitt cardstock som grund. och sedan stansat svarta och guldiga blommor samt skurit till en guldig remsa.. ser faktiskt mer guldigt ut såhär på bild än i verkligheten... har även chalkat kanterna på det embossade pappret med guldchalk.

Födelsedagskort till Ammie som fyller 50år. Hon är utbildad kokerska/kock. Så hon är superduktig på matlagning så en filurenkock blev ett klovkrent val... har gjort detta kort som de föregående.

Skissen till inbjudan. Blir som de andra födelsedagskorten, lite åt kortet till 60åringen i färgerna. Gjorde skissen i paint så färgerna stämmer inte för fem öre. Det gula ska vara guld och det gråa ska vara det embossade pappret. Har bara gjort det grått för att bryta av i skissen. Sen kommer Inbjudan att stämplas och de två hjärtarna kommer nog bli lite större. Insidan ska jag skriva på datorn och sedan lägga i kortet.
Jag innan klippningen
Lite i profil efteråt
Framifrån

Mina underbara promarker-pennor!!

Mitt urläckra "Hippie Chick"

Inköpt hos Hildas Rum: Ett jätteark med "journalingmallar" (några ramlade ur innan jag hann fota, så de sitter lite snett), ett block med journalingpapper, öljettverktyg, och håltång.

kram och Godnatt

10 kommentarer:

jenny (e.j.m) sa...

Vad fin du blev i håret hos frissan!
Snyggt!
Gillar ditt kort med magnolia stämpeln. Snyggt.
Skissen på det blivande inbjudningskortet till bröllopet ser ut att bli jätte snyggt! Stilrent!

//Jenny

Jeanette sa...

Jättefina kort!!! Vad fin du blev i håret!!!

Midalina sa...

Så snygga kort, stilren design som ser riktigt inbjudande ut! Hm, är det OK om jag "lånar" idén lite, tyckte om det...?

Håret blev också jättebra, alltid skönt att förändra sig lite.

//Midalina

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Jisses här sprudlar kreativiteten.....mycket find du har tillverkat!
Ha en trevlig dag!

Ejede sa...

Vad fin du blev i håret! :-) Snygga kort har du gjort oxå! ;-)
Kram

Karolina sa...

Gillar både frisyren och korten, snyggt jobbat! :-)

TinaStina sa...

Jättefina kort! Gillade speciellt den översta. Och jag säger bara, vilket lyft med klippet!

Annika sa...

Å så fräckt kortet till din pappa blev, han kommer att bli jätteglad :)
Snygg frissa också!
Kul att Åsa gillade vår idé till inbjudningskorten :)

/ Annika

Karin sa...

Vad snygg du blev i håret! Det är nåt speciellt med våren, man får ett sånt sug efter att piffa till sig efter en lång grå vinter... :D

Funderade på din tenta, gick det bra för dig? det var ju ett tag sen, men jag tror aldrig jag fick veta hur det gick. Heja dig!

triscrap - [a] life of film sa...

Vilken skillnad det blev före och efter klippningen! Du är en av dom lyckligt lottade som passar i både längre och kort hår! *avund*

Korten är minsann inte tokiga dom heller! Vad kreatvi du är :)