lördag 12 april 2008

Altrat min plugghjälp!!

Haha.. låter lite knäppt... men jag gjorde mig ett "skelettmemory" med alla skelettets delar som vi ska kunna till tentan den 25 april. det var ju ett antal ben vi skulle kunna både det svenska och det latinska namnet på. Så jag skrev ut ALLA ord på datorn och klippte ut sen altrade jag med en ask att ha alla pappersbitar i... tror det avr uppemot en 100 bitar eller nåt... så nu har jag provat det... känns ok... tittade knappt nåt i mina papper under tiden. Nu ska jag köra dess några dagar och sen ska jag göra ett likadant memory fast med muskler och ett med nerverna. Sen är det lite annat som ska in så som cellens uppbyggnad m.m. Men det är dessa hundratals ord som ska kommas ihåg så då kör jag mitt memoryspel.

Annars kör jag pluggande stenhårt nu i några dagar framöver, nån dag i veckan jag anatomi/fysiologi plugg mot "Introduktion till omvårdnad" plugg, har ju omtenta på lördag. Hoppas bara att Ruthan blir pigg igen nu så hon klarar att ha Walther dom timmarna. Hon hade smällt i axeln igår igen så den gick ur led så hon skulle till sjukan imorgon o operera den akut. Så hon skulle vara sjukskriven ett par dagar nu i början av veckan o då får min käre Peter jobba ev. åt henne. Han är ju ledig tills på lördag.

Igår var vi ute och dansa i Tidaholmsparken till Lasse Stefanz var sååå kul! Sen var Björn Rosenström där med och spelade, men han är inte min typ så vi gick hem när han hade börjat spela. Han spelade efter Lasse Stefanz. Men va mkt folk det var i parken. Var massor med folk o blandat var det. Ruth och jag ska till Olstorp i sommar o dansa till dom ihop med ett par andra tjejer som jobbar ihop med Ruth och som jag jobbat ihop med innan. Kul! igår var det jag, Peter, mamma, hennes man Ingemar o hans syrra Madde som var ute. Hade sketasköj! Walther var hos morfar o busa.

Jag

Delar av Lasse Stefanz

Nån rolig typ som dansade i bastkjol o hatt på scen!



Altrad plugghjälp!

Min gulleplutt till son!

Nepp nu ska jag fortsätta plugga! Kramar och godnatt på er!

2 kommentarer:

KarinS sa...

Haha! Vilken bra ide´!! Själv gjorde jag och en kompis ett "kranial-nervs-memory" med alla namn, nummer och funktioner när vi läste anatomin för några år sen! Det var toppen då! Vi kunde allt! =) KRAM!

Birgitta sa...

Hallå!
Vilken grej och göra hjälp medel till läsningen! Jättekul!
Vad stor Walther är...och väldigt likt sin pappa tycker jag!! Hehe!!!
Ska vi träffas nån dag och fika eller kanske scrappa lite!!!
Ha det bra och lycka till med läsningen!!!
KRAM Birgitta