lördag 26 april 2008

Mässa med crop!

Guud vad kul det varit idag! Vilken toppendag! Har ju varit i Tibro Folkets park på Scrap och stämpelmässa med crop. Var ju hur kul som helst, men jag fick npog förutom arrangörerna minst gjort av alla som deltog i cropen. fick gjort 2 kort och en LO och introducerade mamma till att göra en Lo oxå. Tog lite kort på mässan också men inte så mkt, men några tog jag. Det kom jag ihåg idag! Handlade för typ 1600kr! Hmm... där sprack den budgeten med 200kr! Jaja bara bra saker, nyttigt godis som jag sa till Cia. Haha!

Träffade Carina (carinalin) där också som rest hela vägen från Västra Frölunda. Vi har bara pratat via svensk scrapbooking innan men nu pratade vi en hel del o satt vid samma bord också. Trevligt trevligt!

Förutom Carina och Cia så träffade jag även då Marit som var arrangör, Anna, Monica x 2, Bittan, Sofia mfl... har säkert glömt någon men då ber jag så mkt om ursäkt...

Trist bara att vissa folk inte hade nåt vett i huvudet, en utställare blev av med 3 cuttlebugalfabet. De flesta som läser min blogg vet ju hur mycket ett alfabet är värt! Min mamma höll på och baxna när jag berättade vad ett alfabete kostade. Vet inte hur det gick sen om personen gav sig till känna eller om det blev polisanmälan, men det är trist för den utställaren.

Men annars gick det bra. Marit berättade att 80 betalande besökare + ca 40 som var med cropen var och besökte mässan. Kul. Bra respons för att vara första gången! Hoppas det blir flera sånna här mässor.

Detta inlägg blir långt med alla bilder jag lagt in, kunde inte välja så det blev en hel bunt bilder...


Vi fick en utmaning från Pysslemyran att använda vattenbaserad versadyna och torrchalks. hade provat nån gång hos Annika, men köpte en dyna o chalks som jag o mamma provade, slutade med att båda blev lika frälsta i det... så mamma ångrade stark efter kl 17 (när montrarna packade ihop) att hon inte också köpte en dyna.

Skissutmaning kort. Det blommiga pappret kommer är lite embossat, ångrar starkt att det bara blev 1 sånt papper! För det var fint, men jag får la lägga in en beställning hos Hobbyhuset snart...

Skissutmaning LO. Gjorde en Lo till farmors album om resan till Härjedalen sommaren 1988. Bottenpappret kommer från Maja Design. LOn blev väldigt gammaldags med det pappret och spetsen. På foto är det jag i farmors knä (jag är ca 3 1/2 år) och så är det mormor och morfar.

Såhär såg min packning ut innan vi åkte iväg... glömde mina papper så dom kom Peter med till Tibro.

Här var vi och hade en toppendag... ser otroligt dött ut på utsidan... men på insidan var det full fart och det är väl insidan som räknas?
Väl inne prickades vi av på en lista och fick varsina namnskyltar där det stod att vi var cropdeltagare.

Det var bordsplacering vilket var jättekul, på varje plats stod en "godispåse" med både nyttigt o onyttigt godis: några pennor, 3 stämplar, fotohörn, limpenna och lite dekos.

Några av montrarna sedda ifrån min plats, till vänster syns visst Marit som står och visar något i sin monter "Scraphörnan"
Mom in action

Våran delade hörna

Resten av bordet, Carina sitter mittemellan 2 andra scrappande töser. Synd att solen lyste så dumt bara...

Några scrappare vid småborden.


Mee in action!

"Tack'n peel", ett kortset för pojkar, stämpel med "kalasinbjudaninfo", stämpel med dödskalle, dubbelhäftande tejp, en söt liten bok, blommor och brads: Inköpt hos Prickiform

Två stämplar, kanin på motorcykel och en snickare. Inköpt hos Bellis

VersaMark, vattenbaserad dyna, torrchaöks och en ny skärmaskin. Inköp hos Pysselmyran, blev även ett papper som jag ändvände direkt.

2 dragspelsalbum i beige och brunt, ett mini albu i rött 4*4, dubbelhäftande tejproller, skylt till bilen "En scrappare påväg" och 3d kuddar. Inköpt hos Scraphörnan
Tags, två är använda (de större) och brads i o gult, blått o rosa. Inköpt hos Hobbyhuset köpte ett papper också som jag genast använde.

Tack Marit&Kirsi och alla era medarbetare för en toppendag!! hoppas ni fixar nåt liknande i höst! För det var toppenkul:-)


6 kommentarer:

Kamilla sa...

Men vilka fina alster du gjort!
& vad kul ni ser ut att ha haft...skulle nästan ge min fot för att få gå på "live crop" man bor i fel ände av sverige.
Nääää nu är jag riktigt AVIS jag känner mig som Walle ;) tjurig för att jag inte får gå på mässa & croppa!!!
Uuuuuäääää *Skriker*

soffan sa...

Jag gillar dina kort kram kortet blir man så glad av att se och lo:n från härjedalen var oxså fin det är ju inte så långt från mig det ju. Jag blir avis på allt det du har handlat och bara få vara på mässa det vill jag oxså, men här händer det ju inte så ofta här, vad jag har förstått.
Kram /soffan

Ingela G sa...

Vilka fina alster du fick till!!! Det är inte alltid helt enkelt att få något gjort på crop tycker jag. Vet du jag kände igen dig lite när var där på besök men vågade inte gå fram och hälsa. Så otroligt dumt av mig.
Ha en riktigt skön vecka!!
Kram Ingela G

JezzzA sa...

Åh vad kul med scrap träff... själv va det inte länge senjag va på en men jag vil igen!:) mycket fin du fick gjort.. och vilken härlig välkomms påse vad mycket fin ni fick i eran!!

Bittan sa...

ojoj..vad du handlade...själv blir jag handlingsförlamad jämt....( det är ju visserligen bra för plånboken....) jag skulle ju handla på mig papper hade jag tänkt...men tyvärr var det inte så mycket som jag var ute eftersom jag hittade...( typ tuffare killpapper)
å jag fick bara gjort 1 ½ LO å ett kort..heeelt otroligt på 12 timmar..
men skoj hade jag...ses snart

carinalin sa...

Hej!

Visst hade vi kul!! Eftersom vi varit "på torpet" utanför Tibro hela veckan läste jag inte din kommentar förrän idag. Men jag håller med dig ... vad roligt det är att träffas i verkligheten och inte bara över datorn! Hoppas vi ses snart igen!

Kram Carina