tisdag 8 april 2008

Ojojoj

vilket gensvar, detta är inlägg 97 jag skriver. I skrivandets stund är 34 st med i utlottningen, kan hända att det blir 2 vinnare, har inte helt bestämt mig ännu... vi får se lite vad jag hittar på!

Ruth blev så glad att hon höll på o bli tårögd när hon fick kryapådigkortet idag, det är ytterst ovanligt att hon blir tårögd så! Hon gillade kortet o tyckte jag skulle starta scrapbookingcafé, tja varför inte, men skolan då? Jaja vi får se... får jag bara lite hjälp med startkapital så kanske jag kan starta ett sånt café. Vore najs juh! Café, butik, scraphörna, haha kom på ett namn "Café Scrap" nee nu flummar jag.

Nu for kontakten till adslmodemet ur, skitans, satte just i det, så nu funkar det igen tack o lov!

Nu ska jag gå och sova! Imorgon kl 9 ska jag till min sjukgymnast o träna igen. 240kr har jag brännt på min rehabilitering på 3 dagar! Är uppe i sammanlagt 600kr i läkar, sjukgymnastik och arbetsterapikostnader, shit va pengar det har gått på så kort tid... i snitt 200 i veckan, o då är inte mina mediciner medräknade de landade juh på 441kr eller vad det var! Så över 1000kr i bara sjukvård har jag lagt ner! uscha!! MEn vad det gäller läkarbesök o dyl så är jag som sagt var uppe i 600kr och jag tror att vid 900kr har du frikort om jag inte minns helt galet, så då är det 300kr kvar dit, tja, det är ju sisådär 4 besök till hos arbetsterapeut o sjukgymnastik o det borde inte vara så svårt.. har ju till mars nästa år att få det. Men jag tror att om sisådär 2-3 veckor har jag klarat den gränsen o får fri sjukvård i ett helt år. Inte så dumt juh! Nä usch, att det ska behövas när man bara är 23 1/2 år gammal fattar inte jag, att man kanske är 60-70 + är en sak men så ung som jag, nä det känns fel.

nepp sova o sluta flumma var det. kramar

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Här har det hänt mycket sedan sist. Kul att se att du scrappar, pluggar och sånt.

Ha det gott

jenny (e.j.m) sa...

Ett scrapcafe låter mysigt!
Lycka till hos sjukgymnasten i morgon, hoppas att du blir bättre snart. Roligare kan man ju lägga pengar på!

Må så gott!

/Jenny/e.j.m

Malin sa...

Jaa! Lotta ut till två så har jag lite större chans attt vinna ;P

ha en härlig torsdag!

Kram