onsdag 30 april 2008

Valborgsmässoafton och vår!

Nu är våren här och det har varit soligt och varmt i ett par dagar, nåja idag ahr det varit relativt kallt och blåsigt, men skön temperatur iaf.

Igår var det jätteskönt ute och jag tog på mig piratbrallor för första gången i år! hur skönt som helst var det! Det soliga vädret fick mig inte att sluta pyssla, nej tvärtom jag tog ut mina grejer och satte mig på altanen och pysslade. Walther hade med sina kritor och sitt block ut sådär satt vi och "mola" som Walther säger. Det var jätteskönt! Så här slutas det inte att pysslas för att vädret är fint inte... vem har sagt att måste sitta inne och pyssla? Grannen ovanpå undrade nog vad jag höll på när jag satt där och klippte och monterade mina kort. Gjorde ett minialbum till min mormor i 4*4. Albumet köpte jag hos Marit på Scraphörnan när jag var på mässan i lördags. Är toppennöjd med det!

Ikväll.. hrmm.. Handlade jag mera... på BG Payne ... för närmare 300kr! Får se när de varorna dyker upp i lådan då. Jag fick fri frakt när jag handlade för över £20 och tog "Shipping is Surface Mail - Within 92 Days" så det är alltså 3 månader, men jag hörde någon mer som gjort så och fick sina varor på bara ett par veckor. Så hoppas att jag har lika mkt tur jag med då. Jag köpte en limroller, (köpte en av Marit på mässan, men hoppsan då, den tog visst slut i måndags, flitigt använd, men å så bra) och så två refiller till, två pappersväskor, (min har spruckit på ett par ställen och sen så tänkte jag ah en för mönstrade papper och en för cardstock/enfärgat), öljetter i blomform och i pastellfärger, förvaring av brads och öljetter o annat småplock, blommor i lite olika färger, en ny handpunch till mina gamla bokstäver, (den gamla gick sönder och de hade likadan fast annan färg på bg payne), 36 pack mönstrade barnpapper.

Lägger upp bilder på de senaste dagarnas pysslande imorgon... orkar inte sitta med kameran och pula nu.

kram

om 10 minuter ska jag se på barnmorskorna på tv. Det brukar sändas kl 20 men ikväll sänder dom inte förrän kl 22 eftersom det är Valborgsmässoafton idag. Och så fyller ju vår kung år *grattis*
Har faktiskt flaggat hela dagen!


Inga kommentarer: