måndag 28 juli 2008

Oinbjuden gäst...något att scrappa om?

Här sitter jag strax efter halv 7 en måndagsmorgon. Jag har varit vaken i över 2 timmar och kan INTE somna om! Blev väckt av ett mystiskt smattrande ljud utanför fönstret, hade det öppet pga värmen. Först trodde jag det regnade ute, men det gjorde det inte. Började undra om det var inbrott hos grannen, så jag drog upp persiennen och vad ser jag i vår trädgård?? Jo en STOR igelkott som hade fått tag på en frigolitlåda, (ja en sån där man får mat i i korvkioskerna ni vet) som den gick o bar på i munnen. Jag tog fram kameran och gick ut o skulle fota då sprang han under staketet in till grannen. Så jag gick in (utan att stänga dörren) och gjorde i ordning lite käk till "Igelkottsson" för jag tyckte inte det var bra med frigolit. När jag sedan passerade vardagsrummet så hörde jag ljud bakom soffan så jag höll på o tappa maten. Fick ställa ner allt o väcka Peter som kom o tyckte jag var KNÄPP! Men vi kikade under soffan och vem ligger inte där?? Jo just det "Igelkottsson"! Han hade smitit in! Kl 04,25 på morgon! Vi visste inte hur vi skulle få ut han... jag är lite rädd för igelkottar, min mormor blev biten av en för många år sen. Så jag ville absolut inte stressa upp den så den skulle gå till attack, man vet ju inte. Men jag la mig försiktigt på golvet med kameran i handen och fick en dålig bild på den... men det är iaf ett bildbevis på vår oinbjudne gäst. Lång historia detta.

Ska ringa mormor senare sen o berätta att hennes favorit (eller kanske inte...) har varit på visit i vårat vardagsrum.

Så här sitter jag och klarvaken! börjar väl bli lite trött men efter att ha försökt somna om i över en timma så har jag i princip gett upp.

Men nu har jag nåt o scrappa om även om bilden är dålig. Men folk kommer nog inte tro det är sant när vi berättar. igelkottsson

Får jag lov att presentera herr "Igelkottsson".. värst vilket dammigt golv vi har då...

6 kommentarer:

soff sa...

Det var skoj "ler" tur att det inte var någon annan.
Ni får ha en riktigt skön dag idag på sommarland. Och visst skall ni åka och shoppa.
Kram Soffan/Ann-Sofie

zαηуα sa...

Hehe, vilket trevligt morgonpiggt besök ;)

Cornelia sa...

Ja du... tur att du har bildbevis! För det var en ganska otrolig historia ;-)

Ha det gott! Igelkott!

ULLA sa...

Hihihi, dom är väl söta, men man har ju säkert haft hjärtat i halsgropen innan man upptäckt vad det var för en som lät.
Tack för din gulliga kommentar i bloggen och det är klart du får lifta. Kollar in igen och ser vad det blir...

Anita/AniLi sa...

Ja det var ett annorlunda besök, kul!

Sophia / kurrebo sa...

Ja, det var ett oväntat besök det.

Vi har oxå en "kotte" här hemma. Lite halvtam. Kommer fram och nosar på ens fot, går och lägger sig att sova i barnens lektält uppe på altanen och bryr sig inte ett dugg om att det ibland kan vara 6-7 ungar och ett gäng vuxna som är på altanen.
Har både fotat och filmat...

Kram, Sophia