söndag 13 juli 2008

Åskpyssel!

Igår kväll drog det in ett åskoväder över Skaraborg. Strax innan det började så hade jag och Walther kommit hem från farmor så Walther skulle nattas. Han fick lov att ligga o se på Byggare Bob en stund o jag satt här. Var bara o stänga ner ALLT och dra ur telefonjacket. VAr bäcksvart! Försökte få Walther att sova i våran säng... jag är nämligen rädd för åska o ligger helst ner krupen under täcket vilket inte är så lätt när man har en 2 1/2 åring och gubben jobbar.

Menmen jag tände ljuskronan med stearinljus i köket samt en annan ljusstake och la Walther i kärran. Och satte mig och scrappa lite granna. Har ju hoppat på We Dare You utmaningen på Jommas krypin och veckans bidrag ska vara inne idag. Så jag tog tag i den. Vi skulle blinga denna veckan. Och blinga det gjorde jag. Gjorde en LO med Ruths hund Snobben. Han blingar upp allas tillvaro. Både hemma och på jobbet (inte minst), våran brukare älskar när Snobben är på jobbet.

Sen ville Ruth att vi skulle ha foton på alla assistenter på väggen i hallen på jobbet. Så jag erbjöd mig att scrappa en LO i 8*8 om varje assistent. Peters gjorde jag under flobyträffen och igår tog jag ett foto på Ruth och scrappade, har använt ord och utryck som vår brukare använder om Ruth och även lite andra ord som passar på henne.

oskpyssel

Såhär såg det ut i köket precis när jag skulle börja.

oskpyssel (1)

En blingig LO om Snobben! Journalingen är från ett stort ark med massa grejer från Jommas, Men det var en brun o orange (tror jag) ram utanför den blå ramen som jag inte tyckte passa så det klippte jag bort. Har skrivit: "Vår älskade lille "Snobb" lingar upp tillvaronför alla såväl på jobbet som hemma och i tankarna. Man bli så glad av att tänka på Snobben och hans goa Matte. Vi ÄLSKAR DIG SNOBBEN!"

oskpyssel (2)

En Lo om Ruth! Ett par av brukarens små utryck är "Prinssessan från Skövde" och "Guldtjejen". Så lite prinssess och guldtema fick det bli. Är riktigt riktigt nöjd.

Det var allt för mig för denna gången! Byebye and see you later!

1 kommentar:

Jeanette sa...

härliga lo´s. Visst är det perfekt väder att skapa i. Datorn måste vara urdragen och ingen tv. Ja då finns det inget som kan stjäla uppmärksamhet från en.