måndag 25 augusti 2008

Crop In Style - väska

Idag gjorde Walther och jag en utflykt med farmors Toyota Starlet -87. Har fått lånat den denna veckan då hon själv befinner sig på semester med en väninna i Falkenberg. Så skönt o ha bilen då. Så jag tankade upp den och sen styrde vi färden mot Cia/Hobbyhuset i Kvänum.

Jag fick ju pengar i för tidig födelsedagspresent av Ruth att köpa mig en Crop In Style väska för. Så den beställdes före semestern hos Cia och sen har det bara inte blivit av att jag hämtade den, det var ju semestertider o sen jobbade jag, har inte haft tillgång till bil på ett tag. Men i dag var jag ledig från jobb o Walther från dagis och vi hade dessutom farmors bil. Walther älskar att åka i den juh.

På vägen hem stannade vi på McDondalds i Falköping och åt lite mat *onyttigt* och sen stannade vi på Lidl och handlade lite småsaker som behövdes, blöjorna var nästan slut här hemma o så. På lidl kostade ett paket bara 59,90! Billigt o bra. Har provat dom förr o de funkar bra till Walther.  Men jag åker ju inte till Lidl bara för att köpa blöjor, det lönar sig inte med tanke på bensinpriserna, men idag körde jag ju ändå förbi så då passade jag på.

När vi kom hem så fick Walther se lite på bolibompa, men han gick frivilligt o la sig (för att sen gå upp igen o leka) men under den lilla stund som han satt o såg på tv eller låg i sängen han jag packa upp alla varor och ta av plasten  börja fylla på väskan med lite småsaker. Bla stämpeldynor o klossmonterade stämplar och mina älskade promarkers. JAG VILL HA FLER! Ska dock möblera om på mina Promarkers igen tänkte jag.

shopfromcia (2)

Min fina väska *Älskar*

shopfromcia (3)

Gissa om jag är kär???

shopfromcia (4)
Bra fack o fövaring ovanpå!

shopfromcia (5)

5 bra fack för diverse saker.

shopfromcia

Än så länge har jag klossmonterade stämplar o stämpeldynor, stämpelrengöring och embosspulver i 2 av mina fack! 

shopfromcia (1)   

Alla mina 16 promarkers.


Walther har jag lagt typ 5 gånger o han har gått upp igen, trots välling. Men nu ligger han kvar och han sover. Han har fått en liten vana på att han ska "dola" (gnugga näsa) med mig innan han ska sova och sen kramas han stenhårt. Fattar inte vad han fått det ifrån, men det slog mig att han fått det från "Pippi på de 7 haven" Pippi o hennes pappa gör det innan de säger hejdå i slutet. Tänk va de små liven snappar upp.

Han tänkte hjälpa Cia o packa varor idag, han rullade ut hennes stora rulle med brunpapper. Sen skulle han städa också. Busen!

Nepp nu ska jag fortsätta bekanta mig med min nya sambo (väskan).

5 kommentarer:

Cia sa...

Tack för det trevliga besöket idag!
Hoppas väskan blir bra med alla sakerna i, får ju plats massor i den :-)

Kram Cia

Ammi sa...

Oj, vad man blir sugen på en sån väska, förstår att du är nöjd :-)

lenislenis sa...

Åh, grattis till väskan!Den ser inte helt fel ut ;-)
Ska bli spännande att höra senare hur du rumstrerar om i den ;-)

M@gs sa...

Oooo vilken fin ny sambo du har... Jag kanske också skulle skaffa ny sambo... hihi...
Kram

Hantverk & Pyssel sa...

Besök gärna bloggen för Hantverk och Pyssel bloggare. Du loggar in på bloggen och skriver ett inlägg när du har pysslat och vill visa upp det. På så vis får du fler besökare till din blogg och så finns det en samlingsblogg för alla som håller på med hantverk och pyssel. För att se exempel, kika in på www.inredningsbloggar.blogspot.com
Varmt välkommen!


www.hantverkochpyssel.blogspot.com