måndag 18 augusti 2008

Sytt på ett kort

Har jag gjort ikväll... fick sån lust o pyssla... orkade inte med tvn o allt OS-tjat och tjat om misslyckade svenskar... jag blev givetvis jätteledsen över Sanna Kallurs vurpa på första häcken idag som gjorde att hon missa finalen... hon var ett riktigt guldhopp men det är sånt man får ta. O så sitter reportrarna o säger att ännu en svensk besvikelse o blablabla... Blev så trött så jag stängde av, satt här lite o så sprang jag upp o ner med Walther... som INTE skulle sova tyckte HAN! Men till slut låg han kvar o SOMNADE!

Jag fick lite pysseltid:-) Ska med farmor till hennes väninna imorgon bitti på födelsedagsfika så jag kände mig "tvingad" att göra ett kort. Testade att sy fast mönstrat papper på cardstock med symaskinen. Funkade bra.. lite pulande bara med maskinen men annars gick det skapligt... blir nog fler gånger. Fick ju symaskinen av Peter i namnsdagspresent förra året och den är typ använd 3 gånger kanske... PÅ PROV! Så nu tog jag fram den o använde den lite. Tänk att man kan ha den till Scrapbooking o kortmakeri! Inte klokt va bra!

grattislilian

Annars har jag använt Magnolias stämpel (va annars) grön cardstock och mönstrat papper i grönt, brunt o blått. Ett par blommor och ett par knappar och punchinella. Riktigt skönt o ha fått pysslat igen. Men nu ska jag ge mig, måste sova med.

kramar

1 kommentar:

soffan sa...

Gulligt kort.
Jag vill att du tar en titt i min blogg
Kram soffan