fredag 5 september 2008

Födelsedagsuppdatering

Ojojoj! va paket jag fått... längesen man verkligen längtade efter att fylla år men att slippa fira.

Är ju med i en födelsedagsswapp på Svensk Scrapbooking. Fick MASSOR! Har nåt paket kvar att invänta. Men jag har fått stämplar, uppstämplat PM-pennor, chipoboard, grungeboard, blommor, 3d-kuddar, knappar, band, stickers, sliders m.m... Såå fina saker! Tack Tjejer!!

Igår kl 7 klev jag upp (Walther sov fortfarande) och öppnade de presenterna som jag fått. Jätteskönt o få öppna i lugn o ro o spana in allt kul. Sen väckte jag Walther o han gick in i vardagsrummet o kikade vet inte varför och han fick se pappret som jag slarvigt slängt i soffan o sa "aket, mamma". Fick förklara att jag öppnat paket när han sov. Sen frukost o så iväg till dagis. Väl hemma tog jag det lugnt, satt här lite, städade lite, och grejade. Rätt som det var ringde det på dörren, Annika på kortmakeriet och hennes man kom på besök med paket o kort. Så glad o överraskade jag blev. Tack för besöket.

Lunch intogs hos farmor o sen åkte vi till Mekka o hämtade pärontårtan som vi beställt därifrån. Och sen skjutsade farmor mig till bussen. Och så bar det iväg med tårtan till jobbet. Den var enligt min brukare "ojojoj"=högsta betyg! Och Ruth gillade den med o sa att hon skulle till Tidaholm o köpa tårta nästa gång hon behövde det.

Fick ha Ruths hund Snobben över natt på jobbet. Jag frågade om jag fick ha han kvar, han är ju så lugn o go. Och det var ok. Så mkt pussar jag fick o imorses så brydde han sig knappt om Ruth när hon kom utan skulle följa med mig hem. "Nu har ho tatt mi hunn mä" sa Ruth när hon såg hur Snobben tydde sig till mig. Och jag skulle göra allt för o få ha en sån goding här hemma.

Fick en fin blombukett av Ruth och Snobben och en annan blomma med roligt kort av brukaren. Tack:-) Så jag hade lite packning med mig hem idag.

paket Paketen:-) (Några av dom)

birthdayswappDe presenter som öppnades på födelseadagens morgon.

birthdayswapp (4)Presenterna som öppnades dagen efter.

birthdayswapp (1) En fin vinterstämpel från Magnolia

birthdayswapp (2) Hängel med Hjärta

birthdayswapp (3)Trollstämpel från Magnolia.

cakeofpear Pärontårta med chokladtäckt Marsipan, har tagit ett par bitar av tårtan.

cakeofpear (1) Kunde bara inte låta bli o fota rosen.

giftfromwork Blommor från Ruth och Snobben.

giftfromwork (1)Blommor ifrån brukaren

giftfromwork (2) "Att äta för mycket FETT...

giftfromwork (3) ... får betalas med tårar och svett!"

bebissnobben Snobben 6 månader.

bebissnobben (1)

Pusskalas kl halv 7 på morgonen. Vi hade vart ute och gått en runda och gick o la oss på soffan o vilade tills kl blev 7 då vi började jobba igen!

Inga kommentarer: