torsdag 23 oktober 2008

Fyndat o snart mässa!!!

I Tisdags var jag, farmor och Walther i Skövde. Walther skulle till hörcentralen kl 11,15 på hörseltest och farmor ville shoppa så då slog vi två flugor i en smäll. Så efter att ha hämtat Walther kl 10 på dagis så styrde vi kosan mot KSS. Var där strax före 11. Testet gick ganska bra. han hör inte dåligt iaf, men han ville inte vara med riktigt utan ville helst leka. Busunge. Efteråt lunchade vi på McDonalds och sen traskade vi upp till Maxihuset, det är ett stort varuhus med bla ICAMaxi, Lindex, KappAhl m.m. Blir ännu mer affärer där nu snart. Spännande! Va inne på leksaksaffären o kikade, skulle ha fingerfärg o förkläde till Walther men hittade inte o sen sprang Walther runt o krånglade o lyssnade inte alls på mig, så fort jag sa nåt så sa han "Sluta, du ä dum" Så vi gick därifrån. Gick in på Lindex o de hade jätterea! 4 reaplagg för 100kr!! Så Walther fick sig 3 långärmade tshirts och en munktröja!! FYND!! Jättefina och söta kläder. Skönt o slippa döskallar o militärkläder för det är det mycket av annars...

newclothes (5)

Alla 4 tröjor ihop!

newclothes

Walthers favorit, Ekorre. Kunde bara inte låta bli den då Walthers dagis heter Förskolan Ekorren. Gissa om han stolt visa upp sin tröja idag!!!

 newclothes (1)

Tröja med Uggla

 newclothes (2) newclothes (3)

Munk tröja, syns dåligt men det är tryckt svarta ekorrar, igelkottar o ugglor på det bruna tyget.

 newclothes (4) 

Sååå cool med Igelkottar!

Nästa helg blir det mer shopping och FYND (hoppas jag). Då är det juh dags för mässa med crop i Tibro igen!! Nice,nice,nice!!!!! Ska bli himla roligt. Behöver verkligen få komma iväg några timmar för mig själv o vara kreativ o träffa vänner. JAG LÄNGTAR!!!!!!!!!!

Nu ska jag luncha strax o sen ska jag ta det lite lungt, strax efter 14 ska jag ut till farmors garage o hämta Walthers bilstol o sen ska jag hämta Walther 14,30. Vi ska till banken o tömma grisen. Det är spardagar nu! Jag gissar att Walther har 1000kr i sin gris! Den är jättetung! Och sen ligger det både 50lappar o 20 lappar i grisen också. Han har sparat mkt den lille gossen (han har inte kommit på att man kan handla för sina pengar). Ibland har han fått pengar o då har den han fått av sagt att han ska köpa godis eller glass, o Walther svarar glatt "Tack, isen" vilket betyder, Tack, grisen" Han vet att han kan lägga pengar i grisen, han tömmer tom min plånbok o lägger i grisen, en gång tänkte han ta en hundralapp o meja ner i grisen! Haha... det här blir nåt att scrappa om... bäst o ta kameran med till banken idag... hihi!

3 kommentarer:

Malin sa...

Vilka fina kläder Walther fick=) Fick han ner hundringen i grisen förresten? ;P

bittan sa...

*s*...jadu det är bara en tidsfråga innan dom kommer på det här med pengar...så passa på o spring till banken så fort ni kan *s*...

ronjabus/Anna sa...

Vilka underbara kläder! Helcoola! Vi ses på lördag :-)