torsdag 2 oktober 2008

Inbjudningskort

Har i ett par dagar suttit o pillat med inbjudningarna till Walthers kalas. Det är 2 månader kvar men jag ville ha det gjort, har ett gäng inbjudningar till farmors grannes 80-årsdag att ordna också och ett gäng födelsedagskort och julkort samt ett fars dagskort att göra och så vill jag ju hinna scrappa lite oxå + allt annat runt omkring... Har ju tänkt att Walther skulle få ha barnkalas, men eftersom det har varit så mkt ett tag nu med allting så bestämde jag mig för att bara bjuda in släkten på min sida på kalas + farmors granne o Ruth. Peter får ordna kalas för sin sida nere i Habo. Möjligen att vi bjuder in grannbarnen på lite glass eller nåt... får se senare... ska se lite hur grannen gör nu, deras lille son fyller också 3 snart och de skulle väl ha kalas tror jag eftersom de andra 2 grabbarna haft det, ska se vilka de bjuder till lillkillens kalas...

Men iaf, inbjudningskorten fick som jag LÄNGE planerat PIRATtema! Walther var glad när han såg alla döskallar o började prata om Pippi... antar att han menade "pippi på de 7 haven" Är inte helt säker...

Såhär blev iaf mina kort:

piratkortfram piratkortbak Stämplarna är inköpta hos Prickiform, mönstrade pappret kommer från Rusty Pickle. Sjörövarhatten och svärdet är utstansade i min cuttlebug, (diesen är Sizzix-dies inköpta hos slöjd-detaljer) De små papperslapparna med "inbjudan till" och "3-årskalas" samt sjörövarkistan har jag gjort egenhändigt. Är riktigt riktigt nöjd... lite tomt kanske på framsidan... nån som har förslag på nåt bra att ha där? Har strukit över telefonnummer innan jag la upp korten här i bloggen, man vet aldrig vem som hittar hit...

9 kommentarer:

Himlen Runt Hörnet! Sala sa...

Va fina de var. Hoppas de inbjudna blir stolta över att få så fina inbjudningar!

Milla sa...

Va fina dom blev, tänk vad Walter måste vara glad för att du gjort så fina kort till hans kalas.

Kram kram

Zarine sa...

Så fint det blev! Tycker inte du behöver mer på framsidan, pappret är så snyggt & dekorativt i sig!

clarellis sa...

Vilket personligt och roligt inbjudningskort!

Jessica (JezzzA) sa...

Jätte fin verkligen!!

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker det är jättefina inbjudningskort du gjort. Pappret i sig är så fint så att jag tycker inte det behövs mer dekorationer. Ha en bra helg/ Lena

Jeanette sa...

Härliga inbjudningskort. Idén sparas till nästa gång det är barnkalas.

Kramar Jeanette

Therese sa...

Jättefina inbjudningar!!
Kram

Elenor sa...

Just ja, det är farsdag framöver, kanske får ta och fixa ett sånt kort till pappa snart! =)