söndag 19 oktober 2008

Väskkort

Har gjort lite väskkort som jag hittade beskrivning på hos Kort i Fokus. Beskrivning finns här.

Jättekul o inte alls svåra att göra. Mkt lättare blev det oxå när jag nu äntligen fått tag i ett bigarblad till min skärmaskin! Skaffa det ni som inte har det, ni kommer inte att ångra er, ni får en perfekt vikning där ni vill ha den!

Måste bara köpa kardborreband nu så jag kan stänga väskkorten också. Får försöka få tag i det på tisdag i skövde, såg de hade billigt på biltema svart eller vitt 0,5m långt 25mm 9,90kr, 50mm 16,90kr sen kan man även köpa 3m för 44,90 men då fanns det bara i vitt. Det räcker väl med 0,5m det går åt så lite till varje kort ju. Räknar med att det kanske går åt 1-2 cm/kort och då blir det ju ca 25-50kort på de 0,5m.

Lite info om väskorna, på de bruna korten har jag ritat vita sömmar och på de vita har jag ritat bruna sömmar. Så det ser ut som om det är syttvaskkort (1)

Första väskkortet jag gjorde. Ruth har namnsdag snart så då får hon ett väskkort, väskgalen som hon är!

vaskkort 

Brunt

vaskkort (2)

Vitt

vaskkort (3)

Brunt litet

vaskkort (4)

Tog ner några av mina Lasse Åberg-tavlor och ställde upp de små väskorna där. Där ser ni också att det är olika storlekar på väskorna, använde lite spill och gjorde de mindre av.

vaskkort (5)

Lite bättre bild på väskkorten

vaskkort (6)

vaskkort (7)

kram

2 kommentarer:

TinaStina sa...

Vilka jättefina väskkort du gjort! Har aldrig sett sådana förut men det känns som att jag måste prova att göra ett nu.

Tack för krya-på-dig-hälsningen i min blogg! Pysslat har jag kunnat göra ändå, däremot har det inte gått att göra hushållsarbete ;-) Det krävs nog att jag blir av med en arm för att hindra mig från att scrappa.

Kram!

Lian sa...

Vilka söta små väskor, blir jättesugen på att göra en bums (hrm jag som har två söner hihi) ja ja desto fler åt mig.
Så smart att ställa dem på de små hyllorna så de kan beundras.

Kram kram
L
PS jättenyfiken på att se vilka kap du gjort på mässan.