onsdag 26 november 2008

Bilder på mina glöggflaskor med julkort på.

Hann ju inte lägga in bilder i förra inlägget, men nu kommer dom. Lite mörka tyvärr. Men jag har försökt ljusa upp dom lite.

Walther är hos min farmor, jag har gjort tårta nr 2 nu. Så nu ska jag dra igång med städet. Walther skulle äta kvällsmat hos farmor så han kommer säkert inte förrän närmare halv 6 ikväll.

På Mässan i Tibro den 1/11 så hade prickiform demostration av UTEE (embosspulver extra tjockt). Beskrivning finns här (under embossing --> UTEE--> Beskrivning UTEE--> ). Jag använde mitt vanliga guldpulver, alltså inte Utee-pulver, funkade bra med vanligt pulver också. Men jag glömde och färga in stämpeldynan innan trycket, men det blev bra resultat ändå.

PB250008

"Opiffad" flaska

PB250002

 PB250003

Detta är de 4 flaskorna som jag piffat till.

 PB250004

Biljett och en ny (för mig) embossingmetod prövad.

 PB250006

Resultat av embossingen

 

Inga kommentarer: