onsdag 26 november 2008

Julklappar

Hittade beskrivning på sånna där fina flaskkort. Och provade genast att göra ett lite juligare. Var ju både lätt o kul juh. Så jag har gjort  4 st. Köpte 4 flaskor glögg med hjortronsmak igår när jag var i affären o handlade och så köpte jag 4 tia-lotter. Korten hängdes på varsin flaska och lotterna lades i den lilla kortfickan. Ska ge dessa till mina mostrar, min morbror och min mormor. Funderar på att fixa ett gäng till och ge till min farmor, pappa och Tina och kanske ha ett par som xtra-klappar, kommer alltid på nån dagen för jul som man glömt att köpa julklapp till... i år känns det extra svårt... ahr varken lust ork eller motivation till att köpa julklappar. Walthers julklappar är klara. Sen ska jag köpa till min kusin som är 9 år. Och så två st 100kr julklappar till våra byten på julafton. Vi har kört de senaste åren att man köper nåt för 100kr och sen har vi typ som lotteri. Det blir inte en massa paket och man måste inte köpa till alla heller. Jättebra o smidig vuxengrej. Barnen brukar ju få från alla. Fast min 9åriga kusin brukar vara med på vuxenbytet också.

Men innan jag gör fler flaskkort så ska jag göra några födelsedagskort. Walther fyller år snart och en tjej på kortmakeriet också. Så nu har jag lite o göra. Dessutom har jag massor kvar att ordna inför kalasen i helgen: en tårta till ska ordnas, jag gör Philadelfiatårtor, smidigt att förbereda och bara ta fram till kalaset. Det är ju som glasstårta typ. Mums:-) Sen ska jag försöka baka bröd, STÄDA, plocka fram adventsstakar, byta gardiner i köket, kalaspynta med "longer" som Walther själv säger om ballonger. Han ville ha rosa sa han. Men jag har köpt blandade, fast det var inga rosa i, men jag hade lite rosa liggande såg jag så det är lugnt. Han älskar rosa! Igår hade han vart sur på fröken på dagis för att hon tog fram ett annat bordsunderlägg när han skulle måla, han skulle prompt ha det rosa! Envisare unge får man nog ta o leta efter.

Nu ska jag hämta Walther på dagis! byebye!!

1 kommentar:

Elenor sa...

Jag måste också fixa ett kort till tjejen på kortmakeriet, ska se om jag lyckas med det ikväll! =)