fredag 13 februari 2009

Julkort och beställningskort!

Ligger efter i utmaningen hos Jul Hela Året men för ett par dagar sen hade jag lite inspiration så då knåpa jag ihop ett julkort… invigde min Sarah Kay stämpel, tycker just denna stämpeln är sååå underbar!

 2

Har även gjort två kort till beställning, ett igår och ett idag. Min farmor skulle uppvakta två 70-åringar och frågade om jag kunde ställa upp och göra kort. Självklart! Jag fick 30kr/st för korten!

 grattisevas grattisbengt

Jag o Peter tog en diskussion här igår kväll om våra födelsedagar. Han fyllde ju 30 i november förra året och jag fyller 25 i september i år. Vi har småpratat om att slå ihop och fira ihop i sommar eftersom Peter inte firades ordentligt.

I alla fall bestämde vi att vi ska fira ihop. Anledningen till diskussionen var vårat vardagsrumsgolv, ett par bitar ur golvet (trägolv) har rest sig och vi insåg att golvet måste bytas och eftersom vi bor i bostadsrätt så får vi bekosta detta själva. Så vi kom på den briljanta idén att slå ihop till ett riktigt kalas och önska oss pengar, vi får alltid en massa glas o presentkort på annat som inte är helt nödvändigt för stunden, men pengar är vad vi vill ha nåt annat önskar vi oss inte. Vi räknade ut att ca 3000kr kommer bara vardagsrummet att kosta och då har vi tänkt o ge våra pappor lite lön var för att de ställer upp för oss… Och blir det pengar över så ska vi försöka ta sovrumsgolvet också. Det enda golvet som var HELT ok här när vi flyttade in var Walthers golv. Hallgolvet+köksgolvet+badrummet fick vi bytt strax efter inflytt pga vattenläcka i kök o badrum. Så där är det fräscht! Walthers golv är fortfarande helt ok o behöver inte bytas ut tack o lov! Nä usch va jag svamlar…

Inga kommentarer: