lördag 8 augusti 2009

Badat i Vättern och April månad!

  Jobbade 7-16 idag och sen när jag kom till mina svärföräldrar i Habo så åt jag lite och sen åkte vi ner till Domsand och badade i Vättern. Helt underbart var det! När vi kom hem åt vid glass på svärföräldrarnas altan:)

Har en liten av att jag är vackert solbränd i mitt ansikte idag. Satt  solen på jobbet i eftermiddag, underbart vilka förmåner man kan ha. Vi satt i över två timmar ute i solen.

Inatt lovade jag er bilder från april månad. Här kommer de.

Det var bloggmara hos Marit.

Självklart deltog jag. Man kunde söka gästDT vilket jag gjorde men blev inte antagen. Det var stenhård konkurrens. Men jag är nöjd ändå.

Jag gjorde ett kort efter en skiss som Marit lagt upp.

gastkort

Sen gjorde jag en skiss (ingick i gästDTsökandet).

 vikkortskissEfter det så skapade jag ett kort i ovanlig vikning

 

vikkortvikort3vikort2 

En utmaning var att altra något. Det blev en burk till mina blingstenar.

bling2bling1  bling3 bling4 bling5

Ett bokmärke skulle man skapa i en utmaning. Blev ett bokmärke med lite annorlunda vikning. Inspirationen fick jag från min goa vän Birgitta. Beskrivning till bokmärket finns i videon nedan.

 

Mitt bokmärke

bookmarkbookmark1

Vet inte vad de var för utmaning men en LO gjorde jag iaf

 fluff 

I en utmaning så hade Marit en massa förbjudna saker och en massa måsten.

Man fick inte ha motivstämpel på kortet, men text var ok., 2 mönstrade papper, inga köpta blommor fick användas men egengjorda var ok. Så ett morsdagkort gjorde jag.

 mamma1 mamma2   

Samtidigt som bloggmaran ägde rum så hade MiMas Scrapbooking cybercrop på sitt forum.

 

Givetvis blev lite skapat till detta också… jag är ju CYBERCROPOHOLIC!!!

Skissutmaning jag hakade på o skapade en LO efter.

gladskit

Kortskissutmaning

tack

Bingoutmaning! Man valde en rad med olika saker som skulle finnas på LOn. Jag valde:

  • Stämpelmotiv
  • Akrylfärg
  • Spets
  • Stickles
    Kan inte säga att jag är nöjd med min LO, vågar knappt visa upp den. Det är en Lo till mitt viktalbum.
    Stämpelmotvien är kocken med menyn och stekpannan. Akrylfärg har jag duttat på lite bubbelplast och "stämplat på cardstock. Spets är rakt över LOn under kocken och nedre fotot, och stickles runt stämpelmotiven, journalingen samt titeln.

  lastmeal

Den 24e april var vi bjudna på 50årskalas. Jag knåpade ihop ett kort till födelsedagsbarnet såklart.

grattischrister

Hobbyhuset hade poängjakt där det gällde att skapa o plocka poäng. Deltog i ett par tävlingar o fick några poäng.

Tema “Glitter o glamour”. En LO till mitt viktalbum!

glamourglamour1

En extra tävling Tema “Mor”

 mor mor2

Tema "kärlek och romantik"

En LO om vårt bröllop... så mkt tid jag la ner på blommorna… skulle likna min brudbukett, med rosor, blåklint o vit alstomeria. En ljusgrön smal remsa med små pärlor satte jag också på. ett journaling-hjärta med texten “

“Det var inte bara av glädje som jag sa JA till dig, det var inte bara av Lycka som jag sa Ja till dig, nej det var av kärlek som jag sa JA till dig. Vi två tillsammans sedan 25/6 2005 tills döden skiljer oss åt”.
Versen har JAG hittat på själv!

wedding1 wedding2  wedding3

En förvaringsväska införskaffade jag mig på Clas Ohlsson i Skövde, köpte även fototejp.

 forvaring2forvaring forvaring1  tape

Inga kommentarer: