måndag 10 augusti 2009

JULI

Juli månad! Semester och MYCKET SHOPPING OCH FOTANDE!!!

Men även lite skapande!

atollenatollen1 atollen2

En dubbel-LO om en utflykt vi hade till Djurgården Atollen här i Tidaholm.

 

Vi åkte ju på en härlig vecka till Halmstad… regnigt var det men mest nattetid.

Fotade en massa där nere. En bild jag var nöjd över var denna:

canon 056

Underbar sommarbild. Tagen på Östra Stranden 19/7 2009

Shoppa gjorde jag mycket o gärna på semestern.

Första turen gick till Brunsons en underbar liten butik i en underbar miljö såå mysigt:)
Hade förbeställt en del varor så det skulle bara hämtas ut men liiite mer shoppades.

brunssons brunssons1 brunssons2 brunssons3 brunssons4

Kalaset innehållande: cardstock och mönstrade papper , Bokstavstickers, gröna små blommor, stämpel "dop", bigar+skärblad till skärmaskinen och ett urläckert grönt manchesteralbum 8*8, (det fick lite konstig färg på bilderna tyvärr). gick på 538 kr.

Dagen därpå fick MiMas Scrapbooking besök. Ett litet kalas som gick på lite över 400kr

Fick en massa fint med mig hem:
mimasmimas1mimas2 mimas3 mimas4 mimas5 

Cardstock, mera mönstrat, en “Grisen i säcken”-påse med mönstrat… den innehöll en hel hög med BASIG GREY-papper *lycka*,  en stämpeldyna "olive", embosspulver, små dekorationer med bilar, traktorer, lastbilar m.m (Peter hittade och gillade dom), öljetter (hade inga gröna kvar så jag köpte en ask med blandade färger varav grönt fanns med, söta brads formade som sköldpaddor, organza band i GRÖNT, (tror jag fått dille på grönt) och Gluedots, har säkert glömt nåt men då går ni stå ut med det, kolla bilderna nedan så ser ni mitt inköp! Fick mkt för pengarna!!

 

ahlens

Var även p å Åhléns denna dag och köpte en dopresent till Sigge, ett glas med Pippi Långstrump på och en cd-skiva till Walther och en dubbel-cd med Malena Ernman till mig och 6 småaskar att ha småsaker i typ brads, så söta o hur bra som helst. Dessa askar kostade 19kr/6st.

 

På fredagen var vi i Ullared o shoppade. Besökte då Panduro Outlet. De flesta vet att Panduro är DYRT! Men i denna lilla outlet gjorde jag fynd… det roliga var att det stod på kvittot hur mkt jag tjänat på inköpet… det var över 550kr. Kalaset på Panduro gick på 666kr!!! Så det var FYND!

panduro2 panduro panduro1 panduro3

På Panduro Outlet inhandlade jag Rubons i ett par olika varianter piratstämplar (har spanat på dom läääänge), små plastnappar, små stickers/3D-stickers, knappar, brads, ramar (20x20cm) för endast 29kr styck, 2st. paket canvasdukar 3pack (20x20cm) 49kr/3pack, de var visserligen tryckta på framsidan med nåt mönster, men det syns ju inte när man satt papper på det, akrylfärger, pensel, ettiketthållare med tillhörande brads, band, embosspulver, PAPPER och ett paperstack (8'*8 tum) m.m.

Då har jag lagt upp allt som är skoj o se på här i denna blogg! Därmed tar jag bort den andra bloggen!

Inga kommentarer: