lördag 22 augusti 2009

Paketswappar och mässor!

Idag äntligen kom jag iväg till Statoil för att hämta ut mitt paket från Landstoken som kommit med DHL-bud. Men jag fick åka till Statoil 2 gånger innan jag fick paketet… någon i personalen hade bytt inloggningsnamn på deras uppkoppling så de kunde inte komma in och registrera att jag hämtade ut paketet så de bad mig komma efter en stund igen. Så jag åkte till Ica och handlade lite mat och blöjor och så köpte jag frimärken också. Sen hem och lagade mat. När vi satt och åt så kom mamma också så hon följde med till Statoil och hämtade ut paketet och denna gången fick jag mitt paket iaf.

Upptäckte dessvärre att jag missat och beställa 4 saker:( så mu får jag beställa lite igen… suck! Men desvärre f¨r det vänta… har typ nada pengar kvar… farmor har dock lovat att ställa upp med maten till mitt kalas och tårtorna och så skulle vi få lite pengar till resan som Walther och jag ska åka på den 31 augusti-2september. Jag sa att farmor att jag nog får meddela Reidun att vi inte kan följa med för vi har inte pengar till det. Men farmor sa att jag visst skulle åka, den kostar “bara” 200kr och det kunde hon bjuda på och sen skulle vi få lite rasselpengar, Walther skulle få glasspengar bla. vi ska ju gå in till “Tre toppar” i Träslövsläge och köpa glass en dag har de sagt. Tack snälla farmor!

Nåja! Har iaf sorterat, slagit in paket, gjort ett gäng kort, lagt i kuvert eller bubbelkuvert, skrivit adresser samt frankerat. Så nu har jag en STOR hög med brev som ska postas imorgon! Känns gött att det är gjort nu!

Fick 2 bonusstämplar av Helena på Landstoken också en hund och en “Bubbe” såå söta! Tack snälla Helena!! Var det för att jag handlade för en sån summa tro? (nästan 900kr)

I höst är det två mässor som jag sååå gärna skulle vilja åka på! Den ena SKA jag åka på, den som är i Skövde och som bla Scraphörnan arrangerar den 31 oktober. Har nämligen kollat schemat och JAG ÄR LEDIG!! TJOHOOO!! Även om jag inga pengar har så ska jag åka dit och vara med på träffen i alla fall.

Annars är jag såå grymt sugen på att åka till Göteborg och Nordiska Scrap och Stämpelmässan 17-18 oktober 2009, denna gång är det i i Eriksbergshallen istället för Svenska Mässan. Och förhoppningsvis har jag fått en goo lön då och sparat undan lite och Peter har kanske fått pengarna från A-kassan eller börjat jobba.

Vi får se hur det blir i höst!

Nu ska jag se på filmen vi satt på “Strul” med Björn Skifs. Sisådär bra! Men ok! Peter ha åkt iväg för att hämta mamma på jobbet, hennes bil startade inte när hon skulle åka hem! Tur att Walther inte hörde det då hade han sagt “Haha, bilen sönder, Moffa kan laga”. Han säger att morfar kan laga så fort nåt gått sönder! Till och med på nya dagiset har de fått höra det ett antal gånger!

Ha det nice:)

Inga kommentarer: