måndag 21 september 2009

Hästboken och tokigheter vid stallet!

Hade ju t’änkt att scrappa ikväll! Skrivit ut lite bilder till Walthers lilla hästbok. Är lite tjurig över att jag glömde kameran igår när han red ute hos Ingegerd. Han bytte ju häst igår och red Tess. Han har ridit Goliat och Vilja innan men nu så fick han en annan häst och det gick sådär… Walther var inte riktigt samarbetsvillig igår. Men så fort Ingegerd sa till han så gick det bra. Han gillar henne och har respekt för henne. Det är bra. Haha, de gjorde balansövningar i skogen när de satt på hästryggen, de skulle lägga händerna på näsan, händerna bakom ryggen, händerna på huvudet, armarna rakt ut. Det gjorde alla barnen, även Walther. Efter en stund så hör jag Ingegerd ropa att tjejen som ledde Walthers häst (Tess) skulle kolla Walther lite grann, han krånglade och höll sig inte i och sket i vad Amy (ledartjejen) sa. Jag var påväg och hjälpa till men Ingegerd sa att jag skulle vänta lite, och sen sa hon till Walther att han skulle sitta stilla och hålla sig och vad gör Walther då jo BALANSÖVNINGARNA!! Ingegerd sa att det var ok! “jag vet att du gillar att hålla balansen så det är ok” vi skrattade gott åt det hela och Walther satt nöjt kvar o gjorde allt möjligt. Och sen höll han sig i igen! När vi sedan kom tillbaka till stallet så skulle alla göra jorden runt det innebär att man sitter som vanligt och sen lyfter man höger ben över till det vänstra  och sedan det vänstra över på andra sidan så man sitter bak och fram och sedan högra benet till det vänstra benet och sen tillbaka till vanlig sits. Walther älskar normalt detta, men ville inte riktigt detta utan hoppade av innan Ingegerd riktigt sagt att de skulle göra det men sa när han såg de andra “vill oxå jöa junt” (vill också göra jorden runt) så han fick sitta upp på Tess igen och göra jorden runt.

Imorgon är det säkert min tur att få göra jorden runt:S Jag är inte riktigt glad i det, men jag får försöka. Brukar ha världens goaste häst (Jaqueline) antar att jag har henne imorgon också.

Nåja! Tillbaka till scrappingen. Gör en litet, album/pekbok till Walther om hästarna som han rider på. Har gjort utsidan på det hittills och ska börja med sidorna inuti det. Ska bli såååå kul att göra! Walther kommer att uppskatta det. Så nu ska jag ta en liten stund i min scraphörna.

See you later!

1 kommentar:

Essmo sa...

Oj va mycket fint du har skapat! Gillar den översta, den är verkligen härlig! =)