tisdag 15 september 2009

Helge och små och söta Apor!

  När vi var i Halmstad i somras så gjorde vi ett besök på Tropikcenter och då hade jag ju kameran med.

Fotade lite allt möjligt. Men det var inte lätt att fota därinne. Men jag fick till några bra foton och några av dessa har jag scrappat.

Båda dessa LOs gjordes till en CC för ett par veckor sen, men jag missade totalt att ladda upp dom av olika skäl. Men det gör mig inget, fick lite inspiration iaf.

Först ut är papegojan helge. Vid ett besök på en av scrapbookingbutikerna i Halmstad (tror det var Brunssons) så hittade jag ett fint papper med fågelburar på i fina färger, matchande papegojan Helge som vi träffade på Tropikcenter ett par dagar tidigare. Walther var jättefascinerad av Helge och skrattade gott när jag fick Helge att prata med oss.

HELGEHELGE (1)

 

På Tropikcenter hade de apor av olika slag bla dvärgsilkesapor och döskalleapor. Herr Nilsson från Pippi Långstrump var just en döskalleapa. Så när vi stod och tittade på dom så sa Walther “Titta dä ä Nisson” sen tittade han en stund till och utbrast “Titta en Nisson till”. Och jo, det var 2 st Döskalleapor (tror det var fler, men bara två som Walther verkligen såg) och dessa fick jag på bild. Och scrappade såklart! Utmaningen jag gjorde denna till var att använda stansverktyg för att göra dekos, jag använde min slice och gjorde blommor och knappar. Hade svårt att komma på HUR LOn skulle se ut så jag tog fram min skissbok och hittade en bra skiss som jag sedan vände på för att få till en bra LO.

APOR APOR 2APOR 1 

Nu ska jag krypa ner! Får se om jag orkar se “Small People-Big World” med familjen Roloff, det är ju bara så bra!

2 kommentarer:

Karolina/karehed sa...

Härliga layouter! Det är roligt och spännande med djur.
Kram Karolina

ronjabus/Anna sa...

Tack för din goa kommentar på Scraphörnan om min LO! Den lever jag på läänge :-)Har bytt dator o håller på att samla ihop alla bloggar jag följer, så nu fick jag ju din adress :-)
Dina båda LO är jätte fina! Du har verkligen fått till det med färgerna! De lyfter fotona på LO:n!!

Kram!