måndag 14 september 2009

Konsten att skaffa glasögon

Ja det är inte det lätta att skaffa glasögon! Man går till optikern, gör synundersökning och får rätt styrka utprovat. Det är ju inte så svårt. Det svåra kommer sen VILKA BÅGAR SKA MAN HA?? Var igår inne på http://favoptic.com och kikade. Man fick välja ut 6 bågar att få hemskickade på prov. Det gjorde jag såklart! Det gick snabbt, bågarna låg i lådan idag. Nu har då det svåra kommit VILKEN BÅGE SKA JAG HA?

LottaRos hade lagt upp bilder på sig med provbågarna på i sin blogg och bett vännerna ge sin åsikt… förlåt Lotta men jag snor din idé!

Såhär kommer alla 6 paren utan inbördes ordning, kan säga att jag har 2 favoriter och jag nämner inte vilka!

Verona Turkos/Rosa

canon 058

Teramo Vinröd/Rosa

canon 051

Bari Rosa

canon 061

Carrara Svart/Rosa var nån liten etikettgrej som satt mitt fram på dessa bågar så det var ju ingen vacker bild precis.

canon 053

Voghera-memo Rosa

 canon 057

Biella Rosa

canon 054

Vilka tycker ni är snyggast? Snälla skriv en kommentar! Tänkte skicka tillbaka bågar+glasögonreceptet från optikern idag eller imorgon  förmiddag!

Kram

8 kommentarer:

NetteR sa...

Nr 2 tycker jag :)

tvillingmamma lotta sa...

Nummer 4!
(Det är förresten min gamla båge som jag bytte ut nu!)
Jag gillar den svarta looken, som ändå känns lite flickig med den rosa insidan och blinget på sidan!

krumeluran sa...

jag skulle nog säga nr 2 eller de som bara har glas och tunna skalmar......

Katarina

Lillnettan sa...

Näst sista bilden, definitivt. Tycker ärligt talat att alla andra bågar blir för dominanta och tar över ditt fina ansikte. :-)

Erica sa...

Jag tycker nog oxå den näst sista bågen!Annars var det väldigt svårt för de flesta var riktigt snygga!

silwerstar sa...

Näst sista röstar jag på jag med! :)

Marie sa...

Jag tycker Teramo Vinröd/Rosa!

marit sa...

Bari rosa har jag ju haft rätt länge nu och alla tycker de är så snygga, men jag vill ha nya nu efter nästan 2 år... går genast in och kikar på vad som finns.
Du har gjort ett bra val =)