tisdag 29 september 2009

Pysselträffar och en hel del skapat!

I Söndags var jag, mamma, min kusin Beatrice och vår syssling Jennifer på scrapträff i Skultorp. Jättekul att få träffa Marit på Scraphörnan, CiaHobbyhuset  och de andra igen. Ett par nya ansikten var det också att stifta bekantskap med. Såå himla roligt.

Jag fick gjort en LO i 12*12 och en Lo till Walthers lilla hästbok. Och sen började jag på en LO till. Som nästan blev klar. 

Idag har jag varit ledig och imorses ringde mamma och frågade om jag skulle med till Ammie på symöte, jag hade ju inget o sy men jag tog såklart med scrapgrejerna med mig. Så jag färdigställde LOn jag började på i söndags så nu är den klar. Har även skapat en LO till en tävling jag hittat, men jag lägger inte upp den här ännu, ifall jag inte får förrän det är avgjort. Men jag är HELNÖJD med den! Stämplade lite motiv också, hann färglägga ett av dom också.

E ni nyfikna på mina alster som nyligen gjorts? Varsågod och titta:

 

  HOPPIVATTNET HOPPIVATTNET (1)

Walther hoppar ner från en sten ner i vattnet med hjälp av Camilla, när vi var i Varberg i slutet av augusti/början på september. Biljetten eller vad man ska säga är utstansad ur slicen. Pappret kommer från “BoBunny” och är så underbart. Ser verkligen ut som vattenstänk.

STRANDEN

En LO om vår tripp ner till stranden. Har “målat” över ett barnansikte på LOn när jag beskar bilden i datorn om ni undrar över den vita fläcken. Rubriken är stämplad med clearstamps jag köpte häromdagen på leksaksaffären här i stan till ganska dyrt pris (84kr) Men jag fick lite rabatt då mitt stämpelkort hos blev fyllt för jag handlade ett Lottospel till Walther också (Man får en stämpel för varje 100lapp man handlar för, och sen får man 150kr i rabatt efter 10 stämplar) så jag fick 150kr att uttnyttja, så jag uttnyttjade 100kr av dessa. Så de blev inte så dyra. Men jag hade liite ljus dyna så det syntes dåligt när jag stämplat så jag fick med precision fylla i med en vit penna och det blev bra!

 ytterfram

Walthers hästbok. Utsida.

wov

Första scrappade sidan inuti. Det sitter två rosetter på titelrutan (en uppe och en nere). De ska vara likadana men den nedre fick blixten på sig så den ser konstig ut.

Nu ska jag fortsätta skapa lite!

Inga kommentarer: