tisdag 15 september 2009

Walther och Vilja

Walther och jag har ju börjat rida ute hos Ingegerd på Stall Källefall. Jag rider på tisdagar och Walther på söndagar. Andra gången Walther red så fick han rida på Vilja. Barngrupperna rider på små shetlandsponny samt en minischetlandsponny när de rider. Kan ju säga att minishetlandsponnyn som heter Goliat är Walthers favorit. Och Goliat är faktiskt stallets sötaste häst:) En riktig maskot:)

Men jag fotade som sagt när Walther red Vilja. Fick flera kanonbra foton! Men kunde ju bara använda några av dom, fick bli 4 stycken foton och en dubbel-Lo. Hade inga bra hästpapper hemma (har beställt nu). Men jag hade härliga BasicGrey papper så dessa använder jag. Sen köpte jag lite roliga dekos på Kontorsboden här i stan, som jag säger är min lokala scrapbookingbutik… trodde knappt hon hade nåt “hästigt” inne men där hade jag fel… får nog gå dit igen och köpa lite mer sånna dekos. Gillade dom. Tanken är så småningom att jag ska göra ett litet minialbum med Walther och hästarna, som en liten sagobok eller så. Walther gillar inte att läsa böcker så mycket, eller han har börjat lite nu att han vill läsa. Men däremot gillar han att titta i mina album speciellt de som bara handlar om han… han har till och med börjat nämna sig själv vid namn när han ser sig själv på kort! Det har han inte gjort innan. Så jag tänkte att en liten “sagobok” om Walther och hästarna kan ju inte vara helt fel och så kan man använda den som ett redskap när vi ska ut till hästarna för att visa han att nu ska vi till stallet och rida. Tror han kommer att gilla det skarpt! Ska bara få tag i innersidor till BIA-album, jag har covers i strl 6*6 men inga innersidor, så har ni liggandes och inte använder så kontakta mig så gör vi upp ett pris! Jag köper dom gärna!

Nåja! Åter till Dubbel-Lon

WaltherochVilja   WaltherochVilja 1WaltherochVilja 2

LOn i sin helhet samt de två delarna!

WaltherochVilja 4WaltherochVilja 3

Dekos: små knappar med hästar och sadel samt sheriffstjärna, vet inte om det syns på nån av bilderna, men Walther sitter faktiskt i en Westernsadel på bilderna och det tänkte inte jag på när jag skulle dekorera min Lo, för jag tog just Westernsadeln som dekoration!! Jag såg det först efteråt så det blev ju jättehäftigt tycker jag. De andra dekosarna är små 3D-stickers. Använder sällan sånna annars, men dessa var klockrena när jag hittade dom på kontorsboden.

WaltherochVilja 5

Bokstäverna är av Chipboard som jag tagit på lim med hjälp av limdyna och sedan lagt på ett lager av sammetspulver med glitter i såå läckert… (för nästan 2 år sen när jag började scrappa, hatade jag glitter o sånt när jag scrappade… snacka om att ändra sig) “OCH” är skrivet med 3D-liner. Blev lite smått, så det var pillrigt. Men jag fick till det!

Nu ska jag redigera ett par LOs till i datorn och lägga upp i varsina inlägg!

Inga kommentarer: