lördag 10 oktober 2009

Fortsättning på CC och huvudvärk!

 

Vaknade tiiidigt imorse och frös och hade huvudvärk… låg kvar i sängen lääänge sen. Försökte vila bort skiten. Smsade arbetsledaren att jag inte skulle klara att jobba ikväll/natt. Tog ett par alvedon och det tog TID innan de verkade, hade ju hellre tagit magnecyl eller nåt men det får jag helst inte ta efter min Gastric By Pass operation.

Sen låg jag ett tag till gick upp en stund o grejade, la mig igen.

Men ikväll har jag skapat lite:) Walther var med också och gjorde ett kort till CCn på Svensk Scrapbooking

MorfenMorfen (1)Morfen (2)

Morfens liftutmaning: En Lo om Walther som ville gömma sina fötter i sanden när vi var i varberg med unga mammor i slutet av augusti till början av september. Vi hade en härlig dag på stranden och då togs dessa foton:)

Fötterna är utstansade med slicen och sen har jag använt det som schablon och dabbers esspresso…. trodde den skulle vara brun, men den verkar mer grön… men trots det så passar det in i LOn. Skrivit journaling på det högra fotot. Rubriken är stansad med slicen och sedan har jag tagit lim på och sammetspulver med glitter i för att få lite sandig känsla.

MiaS

MiaS kortlift: Hjärtan med sammetspulver, ängla-stämpel och “DU ÄR EN ängel” Spets och blingstenar:) Kamilla Kamilla (1)

Kamillas kortlift: Skulle ha blivit ett tufft kort… men tycks inte kunna göra det, det blir bara puttinuttiga kort! Men jag är nöjd:)

barn-walthers kort 

Dilorfs Barnutmaning: Den gillade Walther. Han skulle promt ha ROSA papper… jag erbjöd andra färger men fick till svar “Passaj inte” jaja ok… han fick ROSA Papper och fick plocka 3 mönstrade i min spillhög. Det var en matematikutmaning: 1-2-3-4-5 utmaning. 1 kort skulle barnet göra, 2 knappar, 3 mönstrade papper, 4 blommor och 5 blingstenar. Walther plockade och grejade bland mina saker och vi räknade tillsammans. Han ÄLSKADE det. Sen frågade jag vem som skulle få det (hade hoppats att jag kunde fått det). “Nita få det” Min farmor Anita skulle ha det tyckte han, så vi skrev en liten krya på dig hälsning inuti (hon är lite dålig). Hon blev glad för sitt kort:)

Får nog ta en alvedon igen och sen vila lite… huvudvärken är på gång igen:( Skitans!! Mår inte alls bra… nån skit på G tro? Bara det inte är “nöffnöff” bara så är jag glad! Den kan jag la få slippa?

Inga kommentarer: